Először is definiálnunk kellene, mit értünk sikerességen. Két dolgot tudunk elképzelni, amiért valaki ebbe az apróhirdetés üzletágba belevág, az egyik a pénz, a másik a nagy látogatottság; természetesen ez a kettő nehezen választható el egymástól. Ugyanígy meg kell különböztetnünk a már befutott piaci szereplőket a feltörekvő ifjaktól, más-más mérce jellemzi ezek sikerét.
Általában ha valaki egy webes termék/szolgáltatás sikerességének mércéit vizsgálja, a következõk juthatnak eszébe, mint befolyásoló faktorok:
- Tartalom
- Design
- Kezelhetőség
- Technikai színvonal
- Marketing
Mindez azonban úgy tűnik, nem igaz az online apróhirdetések piacára. Ha áttekintjük a legnagyobb hirdetésszámmal rendelkező oldalakat, akkor ezek között számos kifejezetten csúnya, nehezen kezelhető, 20. század végi programozási technikákat felsorakoztató oldalt találunk. Eközben design és technikai szempontból kiemelkedő oldalak forgalom nélkül szenvednek. A választ ismerjük: Google. Ez az a piac, ahol talán semmi más nem számít – ha csak nem teljesen használhatatlan egy oldal, sikeres lesz, ha a megfelelő keresőszavak tekintetében topon van.